dilluns, 17 de març del 2008

Falles Folles


És innegable. Des de fa una setmana escoltem al carrer l'internimable seguit de pum, pim, pffffffpum, pinyauuuun, i el més internacional de tots els coets, PEIM, el masclet. Hui, mentre veia un fragment de l'ofrena per Punt2 (m'estalviaré valoracions) he escoltat que les falles de valència donen un premi a una investigació que tracte sobre les falles. És interessant sobre tot perquè es pot fer un estudi ben interessant per donar compte de tots els rituals i les seues petites diferències entre comissions falleres i com es regeixen per un órgan superior que marca les normes fins i tot del vestir o de comportar-se.

Aquest migdia pensava, mentre passaven per baix de casa falles acompanyades per músics (ànim companys!!!) que encara queden 3 dies de festa i la resaca del 20. Pensava també en que, encara que sempre hi haurà el xiquet de torn que et tira el coetet als peus i se'n riu i els majorets, "petardets", que també ho fan, paga la pena fer una ullada a l'ambient de falles, per trobar-se amb la gent, per gaudir de la festa en el carrer, si és possible amb els amics, per veure amb els propis ulls la grandiositat dels monuments que tothom qualifica com obres d'art, que pot ser ho són i per comprovar allò de la paradoxa de l'observador...

1 comentari:

Maite Varas Ortiz ha dit...

Què s'acaben ja les Falles! És insufrible. Carrers tallats, plens de tones de fem, petards i música cutre. No m'agrada gens, sempre el mateix i a més tinc el casal al costat del pati.

Pel que fa als monuments em sembla aberrant que no es posen límits de despeses i que puga arribar un corrupte com l'Armiñana i gastar 150 kilos que seran cremats en 4 dies...Per no parlar del paripé dels premis a les Falles de secció especial. Guanya qui més paga no qui més ingeni aporta. És pur tongo. Jo no de les altres falles no em presentava a concurs. Al remat totes les comisions abandonaran la secció especial, és el que haurien de fer.

L'única Falla que em cau bé és Na Jordana. I amb 28 milions els ha bastat per fer un gran monument.